fireΌπως όλα τα παιδιά, έτσι κι εγώ γεννήθηκα με το να έχω απορίες που ποτέ δεν έπαιρναν μια ικανοποιητική( για το εκάστοτε μυαλό που διέθετα) απάντηση. Η μάνα μου ακόμα και τώρα έχει να το λέει πως οι απορίες μου ήταν παραπάνω από το μέσο αριθμό των ερωτήσεων που θέτει ένα παιδί και υπήρχαν φορές που οι απορίες έπεφταν σαν μυδραλιοβόλο κατά ριπάς. Μάλιστα, όπως λέει καθώς πλέκει, δύο ήταν τα δύσκολα σημεία στην ανατροφή μου : να με χορτάσεις φαγητό και να μου εξηγήσεις.
Όχι ότι η ανάγκη μου για αιτιολόγηση σταμάτησε καθώς μεγάλωνα, κάθε άλλο, χειρότερη γινόταν και κατά καιρούς οι απορίες αποκτούσαν μια χροιά σχεδόν έμμονης ιδέας. Έτσι κάποια στιγμή έφτασα στην απορία περί Αγάπης. Συγκεκριμένα, δεν με απασχολούσε τόσο πολύ η φύση της, το πως εκδηλώνεται δηλαδή και το σε τι συνίσταται, όσο ένα τεράστιο, πελώριο ΓΙΑΤΙ εκδηλώνεται. Δεν έχασα ευκαιρία, φυσικά, να ρωτήσω όλους όσους θεωρούσα ικανούς να μου απαντήσουν.

Απάντηση μαμάς: Η μαμά σε αγαπάει γιατί σε μεγάλωνε μέσα της 9 μήνες και γιατί πόνεσε για να σε γεννήσει.
Αυτό όμως έφερε το αναπόφευκτο επιχείρημα: απάντηση μπόμπιρα: αν όμως δεν πονούσες όταν με γέννησες, θα με αγαπούσες; Δηλαδή η μαμά του Γιάννη που τον γέννησε με καισαρική και είπε πως δεν πόνεσε καθόλου, δεν τον αγαπάει; (μη σας κάνει εντύπωση το επιχείρημα και οι γνώσεις, από μικρός ας πούμε ότι διάβαζα πολύ και είχα αρκετά εύστροφο μυαλό)

Απάντηση μπαμπά: σε αγαπάμε γιατί έτσι γίνεται στον κόσμο, η μαμά παντρεύεται τον μπαμπά γιατί τον αγαπάει και μετά και οι δύο μαζί αγαπούν το παιδί τους για να κάνει και αυτό το ίδιο.
Απάντηση μπόμπιρα: Αν εγώ όμως δεν κάνω το ίδιο, αν δεν παντρευτώ την Άσπα δηλαδή (πρώτος έρωτας της ζωής μου) και δεν κάνω κι εγώ παιδιά, σημαίνει πως δεν αγαπάω κανέναν;

Απάντηση του καλού ιερέα (είχα πολλές επαφές με την εκκλησία τότε): οι άνθρωποι αγαπούν γιατί και ο Θεός τους αγαπά και τους έφτιαξε επειδή τους αγαπούσε.
Απάντηση μπόμπιρα: Και πως αγαπούσε κάτι πριν καν το φτιάξει; Και, αν τους αγαπά, τότε γιατί πεθαίνουν παιδιά στον κόσμο και γιατί η μαμά μου έχασε ένα παιδί μετά από εμένα;

Απάντηση της δασκάλας του νηπιαγωγείου: μόνο τα καλά παιδιά αγαπάνε για να κάνουν τους γονείς τους περήφανους για αυτά και για να γίνουν καλοί μαθητές όταν μεγαλώσουν.
Απάντηση δασκάλας γυμνασίου: ο Σοφοκλής στην Αντιγόνη μας λέει πως οι άνθρωποι γεννιούνται για να αγαπούν, με άλλα λόγια, είναι στη φύση τους.
Απάντηση γκόμενου: γιατί με κάνεις να θέλω να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος

Απάντηση διδασκάλου: επειδή η αγάπη είναι το μάθημα που πρέπει να πάρουμε σε αυτόν εδώ τον κύκλο ύπαρξης

Κι έτσι πέρασαν χρόνια και χρόνια και η απορία αυτή πάντα παρέμενε. Γιατί να αγαπάμε και γιατί να μας αγαπούν; Επειδή μας έφτιαξε ο Θεός από αγάπη; Επειδή θέλουμε να μας αγαπάνε και οι άλλοι; Επειδή θέλουμε να αγαπάμε τον ίδιο μας τον εαυτό μέσα από την αγάπη που βιώνουμε για τους άλλους; Επειδή μέσα από την αγάπη γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι; Επειδή η αγάπη είναι το μάθημα που πρέπει να πάρουμε;

Ερώτηση σε φίλο μετά από χρόνια: Γιατί με αγαπάς;
Απάντηση φίλου: Έτσι.

Όσο και αν ακούγεται περίεργο, η τελευταία αυτή απάντηση μου φάνηκε περισσότερο ολοκληρωμένη και λογική από οποιαδήποτε άλλη. Ίσως γιατί μεγαλώνοντας άρχισα να καταλαβαίνω πως η Αγάπη είναι ίσως το μοναδικό πράγμα στον κόσμο που δεν χρειάζεται αιτιολόγηση. Αρκεί να υπάρχει.

About profusion

a man of respect, a man of honour.

5 responses »

  1. Ο/Η Αθανασία λέει:

    Γειάσου ρε φίλε! χαααααααααχαχχααααααααααααααχα! καλά κάνεις φίλε καλά κάνεις…μακάρι να είχαν κ άλλοι, τόσο πολλές απορίες σαν εσένα! μόνο τα ζώα, οι αναίσθητοι και τα φυτά, δεν έχουν απορίες κ δε ζητούν να μάθουν ποτέ τίποτε, εγώ πιστέυω ότι είναι απίστευτα υγειές, αυτό το να έχεις διαρκώς απορίες και το να ζητάς, να μαθεις διάφορα….ο άνθρωπος όσο ζεί αναζητά να ανακαλύψει, και να μάθει νέα πράματα…μπορεί βέβαια κάποτε να γίνεσαι ενοχλητικός και εκνευριστικός για κάποιους τους εικίους σου ίσως;; αλλά άστους εσύ συνέχισε να ρώτά ακάθεκτος;; συνέχισε να α να ζη τάς, να α να κα λύ πτεις!! μόνο έτσι θα έχει νόημα η ζωή σου πιστέυω!…..όποιος δεν έχει απορίες είναι δυστιχισμένος πιστέυω εγώ….όποιος δε ζητάει να μάθει από το πιό μικρό κ απλό ως το μεγαλύτερο και πολύπλοκο, έτσι είμαστε πλασμένοι από την ώρα που θα ρθούμε στον κόσμο, μέχρι την ώρα που θα φύγουμε από αυτόν να ψάχνουμε διαρκώς να βρούμε, να ανακαλύψουμε τρόπους ‘στρατηγικές’ γιανά καταλάβουμε κ να ερνηνέυσουμε το σύμπαν, τη φύση τους άλλους ανθρώπους,τα πάντα γύρω μας…μπορεί κάποιες φορές να μη μπορούμε να το κάνουμε τόσο καλά αυτό αλλά δεν έχει, σημασία προσπαθούμε όμως..οπότε μην ανυσηχείς καθόλου δε κάνεις κάτι αλλοπρόσαλο ή παράξενο! κάνεις κάτι εντελώς μα εντελώς φυσιολογικό!….χαιρετώ!………

  2. Ο/Η profusion λέει:

    Να εισαι καλα…σε ευχαριστω για το σχολιο σου 😉

  3. Ο/Η Γ λέει:

    «Έτσι»
    «Γιατί έτσι»
    «Γιατί έτσι θέλω»
    «Γιατί είναι συνειδητή επιλογή μου»
    «Γιατί είναι απόφασή μου να σε αγαπώ και να νοιάζομαι.. και να σε φροντίζω, να σε προστατεύω.. να επιθυμώ το καλό σου και να κάνω ό.τι χρειάζεται για αυτό..»
    …Ίσως γιατί μεγαλώνοντας άρχισα να καταλαβαίνω οτι η αγάπη δεν χρειάζεται αιτιολόγηση..αρκεί να υπάρχει….

  4. Ο/Η profusion λέει:

    αυτό ακριβώς είναι το νόημα του κειμένου

  5. Ο/Η Γ λέει:

    ( : ωραίο το κείμενό σου..thanx for posting it.

Σχολιάστε

