Ημέρα Πρώτη

Είμαι έτοιμος να περάσω καλά. Μόλις ήρθα και θα τα κάνω όλα. Το έχω ανάγκη γιατί επί ενάμιση χρόνο δεν είχα πάρει άδεια ουσιαστικά και τώρα, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η περίοδος και το κλίμα μοιάζουν ιδανικά αν και δεν μου αρέσει αυτή η γιορτή. Όλος αυτός ο στολισμός και η υστερία του να βγεις, να ψωνίσεις, να φας δεν μου ταιριάζουν. Όμως αυτό κάνουν όλοι και για πρώτη ίσως φορά αυτό θα κάνω κι εγώ, να δω τι καταλαβαίνουν και που ξέρεις, ίσως και να μου αρέσει.

Ημέρα δεύτερη

Δεν έχω βγει ακόμη έξω από το σπίτι, πριν από οτιδήποτε άλλο χρειάζομαι ξεκούραση, καφέ, τσιγάρο και internet λες και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Μου την πέφτουν στα διάφορα sites αλλά αυτή τη φορά δεν γυρίζω την πλάτη. Συνεχίζω το παιχνίδι κι ας ξέρω ότι είναι μάταιο, όμως έχει πλάκα και τραγέλαφο.
Είναι πλέον νύχτα και το παιχνίδι έγινε πιο σοβαρό. Θέλει να πάω σπίτι του για να καλύψουμε και οι δυο τις σωματικές μας ανάγκες. Πηγαίνω, γίνεται, φεύγω. Και τι έγινε που έγινε; Πέφτω έτσι κι αλλιώς για ύπνο μόνος μου ξανά.

Ημέρα Τρίτη

Χαλαρός καφές με φίλους. Άλλος ένας καφές με θέματα που δεν με ενδιαφέρουν πολύ. Χάρηκα που τους είδα μετά από τόσο καιρό αλλά κάθε φορά είναι λες και τίποτα δεν έχει αλλάξει: εκείνοι έχουν προβλήματα και μιλούν διαρκώς για αυτά, εμένα ως συνήθως δεν με απασχολεί τίποτα που να μπορώ να μοιραστώ μαζί τους και για αυτό σιωπώ, μιλώντας μόνο για να τους συμβουλεύσω τι να κάνουν αλλά κι αυτό με μέτρο και σχεδόν τσιγγούνικα πλέον, αφού οι συμβουλές είναι επικίνδυνο πράγμα και πλέον αποφεύγω να τις δίνω.
Για μια ακόμη φορά η γνωστή ερώτηση: γιατί δεν έχω σχέση ή αν έχω γιατί δεν τη μοιράζομαι μαζί τους. Γενικά, ως κοινή απορία, γιατί είμαι τόσο εσωστρεφής, τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα, αφού με έχουν δει στο facebook να «λύνομαι» και αφού είμαι και μια χαρά παιδί και γαμώ τα άτομα. Ποιός να τους εξηγήσει ότι αυτό το «γαμώ τα άτομα» στην περίπτωσή μου είναι πιο κυριολεκτικό από όσο νομίζουν; Μήπως όμως έχουν δίκιο; Προσπαθώ να τους μιλήσω, όμως περνάει η σερβιτόρα και την φωνάζουν να πληρώσουμε. Έχει έρθει η ώρα να φύγουμε.
Αργά το βράδυ σινεμά. Θέμα η καταστροφή του κόσμου από εξωγήινους. Αγαπημένο θέμα αλλά παραμένει σενάριο.

Ημέρα τέταρτη

Ψώνια σήμερα. Δυο ειδών καταστήματα, τα φτηνά και τα ακριβά. Τα δεύτερα εκ των πραγμάτων αποκλείονται για μένα, για τους άλλους όμως επιτρέπονται. Σαν να μην άλλαξε τίποτα από πέρυσι.
Τηλεφώνημα μετά από λίγο. Τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ βγήκαν. Τρέξε στο internet, ψάξε το όνομά σου στους διορισθέντες. Η λίστα κατεβαίνει γρήγορα γρήγορα στα μάτια μου, το όνομά μου που είναι; Δεν είναι… πάλι δεν είναι… και τώρα τι κάνουμε; Μερικά τηλεφωνήματα στην αρχή. Η άλλη πλευρά της γραμμής σε κάθε τηλεφώνημα μουδιάζει. Τι να σου πει; Τι θα κάνεις; Ακόμηένα δυο τηλεφωνήματα. Ας γυρίσουν σπίτια τους, δεν θα βγω απόψε, θέλω να μείνω μόνος. Τελικά βγαίνω. Το ποτό απαγορεύεται στη διατροφή κι όμως πίνω δύο. Όχι ότι θα μου λύσει τα προβλήματα αλλά βαρέθηκα να περιορίζομαι.
Τα γύρω τραπέζια είναι γεμάτα κόσμο, γεμάτα από σχέσεις. Η δική μου που είναι; Υποτίθεται πως δεν τη θέλω για αυτό δεν την έχω. Πόσο αλήθεια είναι όμως; Μάλλον είναι τεχνικά δύσκολο. Ναι αλλά μου περνάνε από το μυαλό αρκετά παραδείγματα που κανείς δεν στάθηκε στο τεχνικό μέρος. Εγώ γιατί στέκομαι; Δεν στέκομαι πλέον. Επιστροφή στο internet. Τίποτα κι εκεί… να πάω ξανά έξω. Πηγαίνω. Και που πήγα, τι έγινε; Είμαι στενοχωρημένος και το τελευταίο που με νοιάζει είναι πως θα γίνω επιθυμητός. Εάν ήμουν θα έρχονταν σε εμένα. Ο φίλος μου λέει πως η εσωστρέφειά μου φωνάζει από μακριά. Έχει δίκιο, δεν φωνάζει απλώς. Γκαρίζει.

Ημέρα Πέμπτη

Πικρίλα στο στόμα, γεύση που έρχεται από πιο μέσα. Είχα πει να κρατούσα τα χρήματά μου, διότι επίσημα είμαι άνεργος. Όχι, δεν θα τα κρατήσω, έχω στερηθεί τόσα, ας είναι αυτές οι διακοπές η υπέρβαση που σπάνια κάνω. Τα ψωνίζω όλα, μικροπράγματα, φτηνιάρικα. Αλλά ψωνίζω κι εγώ. Στα εμπορικά είναι όλες οι σχέσεις μαζεμένες, η δική μου λες να ψωνίζει κάπου μόνη της και να σκέφτεται το ίδιο; Θα βρεθούμε, άραγε ποτέ σε αυτή τη ζωή να ψωνίσουμε μαζί;
Τηλεφωνήματα. Θέλουν να δουν αν είμαι καλά μετά τα χθεσινά δυσάρεστα. Προσποίηση για να μη στενοχωρηθούν. Τη νύχτα ξανά έξω. Ωραίο το μαγαζί, παίζει μουσική που μου αρέσει. Εγώ γιατί δεν μπορώ να περάσω καλά; Δεν θα πιώ σήμερα, γιατί το παράκανα χθες. Ας μην ξεχνάμε και τους περιορισμούς, άλλωστε.

Ημέρα ‘Εκτη

Από το πρωί στο internet. Το ένα chat μετά το άλλο αλλά ποικιλία καμία. Τα ίδια και ατ ίδια. Νιώθω λες και περνάω συνέντευξη για δουλειά. Στη συνέχεια τηλεφωνήματα για να βγούμε το βράδυ να γνωριστούμε. Πολύ ωραία, θα περάσει και αυτή η ημέρα.
Το απόγευμα χαλαρός καφές με κολλητό. Συζεί εδώ και ενάμιση χρόνο με το φίλο του και όλοι πλέον το γνωρίζουν. Ο ίδιος, μετά την αποκάλυψη αυτή, νιώθει απελευθερωμένος. Ζηλεύω αλλά με την καλή έννοια. Θα είμαι ποτέ έτσι κι εγώ;
Στέλνω μηνύματα για επιβεβαίωση των βραδινών ραντεβού. Έπειτα από αργοπορημένη απάντηση, κανείς δεν μπορεί, σε όλους κάτι έτυχε. Μόνος πάλι απόψε, τεράστιοι περίπατοι για να σπρώξω τη βραδιά. Γύρω στις δυόμισι πέφτω στο κρεβάτι εξαντλημένος. Και μόνος, φυσικά.

Ημέρα Έβδομη

Επιστροφή. Τώρα πρέπει να τους αντιμετωπίσω face to face. Πρέπει να έχω απάντηση στο γιατί δεν με πήραν στο ΑΣΕΠ. Τι απάντηση μπορεί να έχει μια τέτοια ερώτηση; Γιατί πρέπει πάντα να δέχομαι ερωτήσεις και όχι να τις θέτω εγώ;
Σκέψεις που περνάνε από το μυαλό σαν σφαίρες. Πέρασα καλά στις διακοπές ή άσχημα; Έχει καμία σημασία; Κολλητός που επιμένει ότι πρέπει να κάνω σχέση. Ραντεβού με γιατρούς, με διαιτολόγους, με ξαδέρφια και με υπηρεσίες που ακυρώνονται. Όχι, δεν θα κάνω τα τετριμμένα, δεν θα πάω στα προγραμματισμένα ραντεβού, θα τα προγραμματίσω όταν θέλω εγώ και όχι αυτοί.
Φίλοι που έχουν καιρό να με δουν και θέλουν, γιατί έμαθαν την αποτυχία στον ΑΣΕΠ και θέλουν να μου συμπαρασταθούν. Ας γίνει έτσι. Προς τιμήν τους δεν το λένε ευθέως. «Τυχαία» όμως, για πρώτη φορά μπορούν όλοι να βγουν, δεν έχουν καμία άλλη δουλειά να κάνουν, σε αντίθεση με παλιά. Διακριτικά μου προτείνουν εναλλακτικές λύσεις, λες και αυτή η αποτυχία δεν συνέβη ποτέ.
Η συζήτηση στρέφεται σε άλλους δρόμους γρήγορα. Σαν την ανάξια νοικοκυρά, σπρώξαμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί. Και αφού δεν φαίνονται, είναι σαν να μην υπάρχουν.

About profusion

a man of respect, a man of honour.

3 responses »

  1. Ο/Η SK λέει:

    Αγαπητέ profusion, φαίνεσαι desperate για σχέση. Και αυτό, ως γνωστόν, δεν βοηθά να βρεις σχέση. Κλισέ μεν, αληθές δε….
    Πες το ντε στους φίλους σου! Σε μερικούς, όχι σε όλους. Ξέρεις εσύ ποιοι νοιάζονται για σένα πραγματικά – σ’αυτούς.

  2. Ο/Η Χάρης λέει:

    Έχει πλάκα ο «ρόλος» που μου έδωσες σ’ όλο αυτό το κείμενο των 7 ημερών διακοπών 🙂

  3. Ο/Η profusion λέει:

    Αγαπητέ SK, δεν είμαι desperate, απλά μου δημιουργήθηκαν οι σκέψεις αυτές παρατηρώντας τριγύρω και ίσως εξαιτίας του εορταστικού κλίματος. Να είσαι βέβαιος πως ήδη μου έχει περάσει, άλλωστε δεν θα χρησιμοποιούσα το ιστολόγιό μου για να «κλαφτώ» ή εάν το επιθυμούσα, θα το έκανα τόσο διακριτικά που δεν θα γινόταν αντιληπτό, όπως δεν έγινε και στο κείμενο για τις Μορφές μέσα στο νερό, άλλωστε, όπου άλλο νόμιζε ο αναγνώστης και άλλο ήθελα εγώ να πω 😉

    Χάρη, δεν ξέρω τι να προσθέσω εδώ περισσότερο σε όσα σου έγραψα στο μήνυμα του κινητού, στο οποίο και δεν απάντησες. Ας γίνει κατανοητό πως ο σκοπός του άρθρου ήταν να αναφερθεί η ανεργία και η επαγγελματική αποκατάσταση αφενός και αφετέρου οι σκέψεις περί σχέσεων που λίγο πολύ περνούν από το μυαλό όλων μας τέτοιες ημέρες. Κατά τα άλλα, σίγουρα δεν συμπεριλήφθηκαν πολλά άλλα δεδομένα, όπως για παράδειγμα το ότι πέθανε ο πατέρας μιας πολύ αγαπημένης συναδέλφου όσο ήμουν εγώ σε διακοπές. Το ότι δεν το ανέφερα σημαίνει άραγε ότι δεν συμπαθώ την ίδια και την είχα μόνο για να περνάμε καλά στη δουλειά αλλά εκτός αυτής τη γράφω στα @@ μου; Νομίζω γίνεται αντιληπτή η υπερβολή.

    Καλά Χριστούγεννα και στους δυο σας

Σχολιάστε

