Κάθε πρωί το ξυπνητήρι χτυπάει στις 5.45, δηλαδή πολύ νωρίτερα από όσο χρειάζεται για να είναι κανείς στην ώρα του για τη δουλειά. Γρήγορο ντύσιμο, φτιάξιμο στα μαλλιά και προαιρετικά αξεσουάρ, λίγο πριν το αμάξι τρέξει γρήγορα στους ακόμη όχι φορτωμένους με κίνηση δρόμους. Δεν είναι ότι υπολογίζω λάθος το χρόνο ούτε ότι έχω καμία πόρωση να είμαι στη δουλειά μια ώρα νωρίτερα. Είναι δόλιος ο σκοπός μου γιατί, όπως λέει το τραγούδι, αν κοιμηθώ νωρίς, θα σηκωθώ νωρίς, θα ξεκινήσω νωρίς και θα φτάσω στο μπουγατσάδικο νωρίς, όχι για να προλάβω ζεστές τις μπουγάτσες αλλά για να πετύχω στο ζέσταμα εκείνους που τις φτιάχνουν.
Είναι, που λέτε, ένα καταπληκτικό μπουγατσοπωλείο, ωστός παράδεισος τόσο για τα λιγούρια που γουστάρουν τα σφολιατοειδή, όσο και για άλλα λιγούρια που γουστάρουν εκείνους που τα φτιάχνουν. Διότι στο εργαστήριό του παραδίπλα εργάζονται πέντε άντρες ο ένας καλύτερος από τον άλλο και δεν υπάρχει κανένα καλύτερο πρωινό ξεκίνημα πριν τη δουλειά, από το να απολαμβάνεις τον καφέ σου βλέποντάς τους να δουλεύουν, πασαλειμένοι με τα αλεύρια και τους πληθωρικούς δικέφαλους να φουσκώνουν κάθε φορά που τα χοντρά τους δάχτυλα πιέζουν το ζυμάρι. Και είναι εκείνες τις ώρες που εύχεσαι να ήσουν εσύ το ζυμάρι στα χέρια τους κι ας ήξερες πως μετά από ένα τόσο συγκλονιστικό «ζύμωμα» ίσως κατέληγες μπουγάτσα στο στόμα καμιάς χοντρής που είχε πρωινές λιγούρες.
Ο επικεφαλής εκεί μέσα είναι ένας που πλησιάζει τα σαράντα ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Αν τον δεις, βέβαια, δεν σου περνάει καν από το μυαλό ότι είναι επικεφαλής φούρνιαρης, αφού περισσότερο μοιάζει με διοικητή σε στρατιωτική μονάδα υψηλής εκπαίδευσης. Ψηλός, στο ύψος μου, με ξυρισμένο κεφάλι, φουσκωτά μπράτσα και πάντοτε στενά μπλουζάκια, παραλίγο να με κάνει να φτύσω τον καφέ μου όταν, κουρασμένος από τη δουλειά, πετάει την ποδιά και σηκώνει το μπλουζάκι για να σκουπίσει τον ιδρώτα του για να αποκαλύψει μια τριχωτή, γεμάτη καλοσχηματισμένους κοιλιακούς κοιλιά. Άντε να πας στη δουλειά μετά από αυτό και να έχεις την καθεμία να σου αναλύει πόνους που τις περισσότερες φορές βρίσκονται στη φαντασία της.
Λες και πέρασαν από οντισιόν εξωτερικής εμφάνισης πριν τους προσλάβουν, ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο εκεί μέσα. Ακόμα και ο νεαρός που έχουν μόνο για να καθαρίζει τους πάγκους και να ρίχνει κανένα σφουγγάρισμα νομίζεις πως την κοπάνησε από καμιά επίδειξη μόδας. Άντε μετά να συγκρατήσεις το μυαλό σου από το να φαντάζεται ομαδικά όργια των φουρνιάριδων με το νεαρό, πάνω στους πάγκους, δίπλα από τους φούρνους, μέσα στα αλεύρια και οπουδήποτε αλλού.
Όταν τις προάλλες είδα αγγελία πως ψάχνουν για υπάλληλο, κωλοχάρηκα και μου πέρασε σοβαρά από το μυαλό να παρατήσω μια ανερχόμενη ιατρική καριέρα για να ασχοληθώ με τα κρουασάν και τις τυρόπιτες. Αφενός είναι δουλειά με λιγότερη ευθύνη, αφού και να σου καεί καμιά κασερόπιτα δεν ήρθε το τέλος του κόσμου (σκέψου όμως να κάψεις καμιά ασθενή με τη διαθερμία) αφετέρου θα βρίσκεσαι ανάμεσα σε Θεούς και όχι στον κάθε γέρο μεγαλογιατρό με τις γεροντοβασανισμένες πουρομπεμπέκες δημόσιες υπαλλήλους του και αντί να πιάνει τα χέρια σου με τα βρωμόχερά του για να σου δείξει πως γίνεται η κατάλληλη τομή, τα δάχτυλά σου θα σφίγγονται από κάποιον γυμνασμένο τριαντάρη που θα κάθεται από πίσω σου και θα σε διδάσκει πως ζυμώνουν το αλεύρι. Κι εσύ, διψασμένος για μάθηση που και που θα σκύβεις για να ελέγξεις αν το ζύμωσες καλά, ώστε να ακουμπήσεις το δάσκαλό σου εκεί που καίγεται πολύ όπου, αν είσαι τυχερός, θα νιώσει και το φιλί, που λέει και η θεότητα Άντζυ Σαμίου. Με κάθε αθωότητα αλλά και πρόκληση στο βλέμα, θα παραγεμίσεις τα hot dog με το βρασμένο υπερμεγέθες λουκάνικο, γεμάτος λαγνεία θα πασπαλίσεις την άχνη πάνω στη μπουγάτσα και σαν τη λολίτα θα γλύφεις τα δάχτυλά σου που κάθε τόσο θα ζεματίζονται. Συνέχεια θα κάνεις λάθη δήθεν χωρίς να το θέλεις, όπως για παράδειγμα θα πλάθεις τη μπαγκέτα πολύ μεγαλύτερη από όσο πρέπει και όταν θα σου κάνουν παρατήρηση θα ζητάς συγγνώμη διότι ξεχάστηκες επειδή «κάτι θυμήθηκες» ενώ θα είσαι απαρηγόρητος που από απροσεξία γέμισες αλεύρια τον διπλανό σου και τώρα ο καημένος θα αναγκαστεί να βγάλει μπροστά σου τη μπλούζα του για να σκουπιστεί.
Κι έπειτα, το όραμα σβήνει και συνειδητοποιείς ότι κάθεσαι σε ένα τραπεζάκι, πίνεις τον καφέ σου και ρίχνεις κλεφτές ματιές στους φουρνάρηδες προσπαθώντας να μη σε καταλάβουν ότι τους χαζεύεις. Η ώρα έχει φτάσει πλέον, πρέπει να φύγεις, να πας στη δουλειά, μέχρι να ξημερώσει η επόμενη μέρα που θα κάνεις το ίδιο…

About profusion

a man of respect, a man of honour.

10 responses »

  1. Ο/Η Anilikos λέει:

    Μανούλα μου αυτό δεν είναι φούρνος, το Babylon στο QAF είναι! Μας αναστάτωσες μεσημεριάτικα!

  2. Ο/Η profusion λέει:

    say which flavor you like
    and i’ll have it for you
    come on in my store
    i got candy galore… 😉

  3. Ο/Η mr.f λέει:

    μου αρέσει ο τρόπος που εκφράζεις τις επιθυμίες σου.. είναι πολύ καλός.

  4. Ο/Η profusion λέει:

    Κι εμένα μου αρέσει ο τρόπος που εκφράζω τις επιθυμίες μου. Αλλά και πάλι τίποτα δεν γίνεται 🙂

  5. Ο/Η Νάρκισσος λέει:

    Καλέ πού είναι αυτός ο φούρνος;;; Μ’ έπιασε μια ξαφνική επιθυμία για μπουγάτσα…ούτε έγκυος να ήμουν….απαπαπα! 😉

  6. Ο/Η zavarakatranemia λέει:

    θες να σε πάω Νάρκισσέ μου; εγώ θα τρώω μπουγάτσα κι εσύ θα «τρως μπουγάτσα» 😉

  7. Ο/Η profusion λέει:

    Υπάρχουν μπουγάτσες που έχουν όμορφη γεύση και άλλες όμως που καίνε τη γλώσσα μας και μετά μετανιώνουμε που τις φάγαμε…

  8. Ο/Η SK λέει:

    Με μετέφερες κι εμένα στο σκηνικό με τη γραφή σου! Food for thought 🙂

  9. Ο/Η profusion λέει:

    Είμαι σίγουρος, αγαπητέ μου, ότι θα βλέπεις τους φούρνους με άλλο μάτι από εδώ και πέρα. Διάβασε και το νέο μου ποστάκι, θα μπορούσε να αποτελεί το σουρεάλ σίκουελ αυτουνού εδώ 😉

  10. Ο/Η Equilibrium λέει:

    Γμτ πρέπει να κόψω τη συνήθεια να παίρνω το δεκατιανό μου στο γραφείο από το σπίτι…

    υγ. εντάξει, έμαθα περίπου με τι ασχολείσαι ιατρέ μου, οπότε άκυρο το προηγούμενο σχόλιό μου (σε επόμενο πόστ σου, χιχι) 🙂

Σχολιάστε

