Καθόταν στη βεράντα της, την τόσο ωραία διακοσμημένη με λουλούδια και φαναράκια και για άλλη μια φορά σκυλοβαριόταν. Έδιωξε από κοντά της τα κοπρόσκυλα και τα βρωμόγατα, αφού έπαιξε για λίγο μαζί τους για λόγους ίματζ στις γειτόνισσες που περνούσαν μπροστά από το φράχτη της και βαριαναστέναξε. Άλλη μια μέρα τα ίδια και τα ίδια. Άραγε τόσο νωχελικά περνούσαν τις μέρες τους και οι συνάδελφοί της, οι πριγκίπισσες του παλιού καιρού; Το μάτι της έπεσε στον απέναντι θάμνο και αίφνης θυμήθηκε το μουνί της διότι τόσο ο θάμνος όσο και αυτό ήθελαν κούρεμα. Αει συχτίρ πια, είχε βαρεθεί να πρέπει να τα κάνει όλα μόνη της. Στην τελική οι συναδέλφισσές της κόμισσες, δούκισες και πριγκήπισσες είχαν αυλικούς, είχαν υποτακτικούς, εκείνη τι είχε; Και να πεις ότι δεν είχε προσπαθήσει να αποκτήσει; Φωτιά έπαιρνε ο υπολογιστής κάθε μέρα αλλά δυστυχώς, όσο και να προσπαθούσε, μόνο για ένα πήδημα την είχαν κι αυτό στη χάση και στη φέξη. Ο κόσμος πλέον είχε γίνει αδιάφορος και δεν συγκινούνταν όταν με επιτηδευμένα αδιάφορο τρόπο τους έλεγε ότι ήταν γνωστή για τις παρτούζες που είχε κάνει.
Και να ήταν μόνο αυτό; Εδώ καν δεν την έπαιρναν στα σοβαρά οι γείτονες που προσπαθούσε να τους πείσει ότι ήταν μια κοπέλα μάγισσα και μαργιόλα και για αυτό είχε γεμίσει το σπίτι χαϊμαλιά, ονειροπαγίδες και κάθε είδους άλλη εκκεντρικότητα. Κάποτε την είχαν πιστέψει ότι ήταν μαργιόλα, τώρα απλά την είχαν για καργιόλα και αδιάφορα σήκωναν τους ώμους τους σε κάθε της νέα απόπειρα να τους εντυπωσιάσει. Ναι, το πρόβλημά της ήταν πως ήθελε προσοχή και κανείς δεν της την έδινε. Ήταν τόσο απελπισμένη η δόλια που, όταν περνούσε από τα καφενεία, έψαχνε απεγνωσμένα να δει κανέναν ωραίο να περπατάει εκεί κοντά, οπότε άνοιγε το βήμα της για να τον προφτάσει και να νομίζουν όλοι πως ήταν ο νέος της γκόμενος. Η καημένη…
Βέβαια, δεν θα κατέθετε τόσο εύκολα τα όπλα. Ήταν μορφωμένη αυτή, γεμάτη γνώσεις ιδιαίτερες που δεν τις είχαν όλοι και σε καμία περίπτωση δεν έμοιαζε με όλες εκείνες τις βλαχάρες, γιατί η δική της καταγωγή ήταν υψηλή και κρατούσε μη σας πω και από τους Φαραώ της Αιγύπτου. Η τουταγχαμούνα. Και ήταν τόσο σίγουρη πως διέφερε από όλους που σχεδόν νόμιζε πως το δικό της μουνί ήταν οριζόντιο, αλλά αυτό ήταν το λιγότερο. Γιατί κάθε σκιά που έβλεπε, κάθε ριπή ανέμου τη θεωρούσε ως σημάδι από το Θεό ψηλά που μόνο εκείνη ήταν ευλογημένη να βλέπει, παρά τη μυωπία της. Όταν δε έπεφτε η τάση του ρεύματος ήταν η καλύτερή της, γιατί αναβόσβηναν όλα μαζί και έκαναν το σπίτι της πραγματικό σπίτι των πνευμάτων.
Τις ώρες της μεγάλης της μοναξιάς θυμόταν το Θεό των Ουρανών και τότε έπαιρνε το ύφος «η αλεπού καλόγρια». Τον ευχαριστούσε για όλα όσα της είχε δώσει αλλά βαθιά μέσα της δεν το είχε σε τίποτα να τον πάρει και να τον σηκώσει κι εκείνον που την κορόιδευε χαρίζοντάς της μοναξιά. Και αν καμιά φορά στον ύπνο της την έπιανε καμιά ονείρωξη κι αυτό για σημάδι από ψηλά το είχε, το οποίο αρνούνταν για τις άλλες γυναικούλες του σωρού, το οποίο απέδιδε απλά σε μη εκτονωμένες κάβλες. Οι δικές της πάλι, συνήθως εκτονώνονταν σε παραληρήματα μεγαλείου, καθώς όπως είναι γνωστό, ο καθείς ονειρεύεται εκείνο που δεν έχει. Κι έβλεπε τον εαυτό της σαν κυρία με τας καμελίας (να θυμηθεί να φυτέψει και μια δυο από αυτές γιατί δεν μπορεί να τις θυμήθηκε τυχαία, σημάδι θα είναι κι αυτό) που επέλεξε την απομόνωση από μια επιτυχημένη ζωή και που κάθε μέρα αισθάνεται, το διαβάζει στα σημεία των καιρών, ότι έρχεται ο καλός της, ναι, σχεδόν τον βλέπει, έρχεται να την βγάλει από μια άχρηστη ζωή, την άχρηστη. Αλλά ο καιρός περνάει και ο καλός δεν έρχεται. Ο κάλος πάλι στο κεφάλι της, όλο και μεγαλώνει και οι γειτόνισσες κρύβουν με τις παλάμες τους τα πνιχτά τους γέλια: «μαρή, αυτήν φοβόμασταν;»

Advertisements

About profusion

a man of respect, a man of honour.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s