Καθόταν στην καρέκλα και δεξιά κι αριστερά ξεχείλιζαν τα κρέατα της παχυσαρκίας της. Ήταν 23 χρονών, ντυμένη με ένα καυτό σορτς και ένα φανελάκι που δεν έκαναν τίποτα για να κρύψουν τα στρώματα λίπους από κάτω τους. Τα χέρια και τα πόδια της ήταν βρώμικα και η μυρωδιά που αναδυόταν εμετική, ενώ στα χέρια της ένα μάτσο κλειδιά που τα έπαιζε κομπολόι. Όχι, δεν ήταν διανοητικά καθυστερημένη, είχε σώας τας φρένας. Όλες οι αποφάσεις της μικρής ζωής της ήταν συνειδητά παρμένες. «Είμαι έγκυος. Το ξέρω, την έκανα τη μαλακία, γιατί είχα μια περιπέτεια που δεν τσούλησε. Αλλά είμαι ανύπαντρη και αν κάνω τρίτο παιδί, θα μου τα πάρει η πρόνοια», είπε με τη σχεδόν αντρική και μάγκικη φωνή της. Πραγματικά, δεν μπορούσες να αποφύγεις τη σκέψη περί του τι είδους άντρας θα μπορούσε να πάει με μια τέτοια γυναίκα. Όπως δεν μπορούσες να μη σκεφτείς σε τι άθλιες συνθήκες ίσως ζούσαν τα υπόλοιπα δύο παιδιά, που ήταν κάτω από πέντε χρονών το καθένα. Όπως επίσης το ποιός επέτρεψε σε ένα τέτοιο πλάσμα να γίνει μάνα. Σκέψεις σκληρές, ναι, αλλά ακολούθησαν και σκληρότερες.
Κοιταχτήκαμε με τους συνεργάτες. Ξέρετε, είναι δύσκολο πράγμα για εμάς, που ταχθήκαμε στη γέννηση μιας νέας ζωής να πρέπει ορισμένες φορές να τη διακόπτουμε. Ναι, κανείς δεν μας υποχρεώνει, μια έκτρωση δεν είναι μια θεραπευτική μέθοδος και μπορεί κανείς να την αρνηθεί για δεοντολογικούς ή για άλλους λόγους. Από την άλλη, έργο μας είναι η ύπαρξη υγιών βρεφών μέσα σε υγιείς οικογένειες. Τι σόι υγιές βρέφος θα ερχόταν σε αυτή τη γυναίκα;
Ξέραμε πως αν της το αρνούμασταν εμείς, θα πήγαινε αλλού, πιθανώς να πήγαινε κάπου που θα της ζητούσαν λεφτά που προφανώς δεν είχε. Μια φορά την απόφασή της θα την υλοποιούσε, «για να μην της πάρει η Πρόνοια τα άλλα δύο». Αλήθεια, πόσο δυσοίωνο ακούγεται να εμποδίζεις την Πρόνοια να δράσει; Ναι κι εμείς παλεύουμε με τις όποιες τύψεις μας. Γιατί και θρησκευόμενος να μην είσαι, δεν μπορείς να μη σκεφτείς πως τη στιγμή εκείνη εμποδίζεις μια ψυχή να ενσαρκωθεί πάνω που βρήκε φιλόξενο καταφύγιο σε ένα μάτσο κύτταρα που πολλαπλασιάζονται σαν τρελά. Δεν ανήκω στους φονταμενταλιστές της θρησκείας, δεν τα κρίνω όλα βάζοντάς τα στο ίδιο τσουβάλι. Δεν κρίνω τους λόγους για τους οποίους μια γυναίκα επιθυμεί την έκτρωση. Σε μερικές περιπτώσεις, όπως έχει γίνει ο κόσμος μας, ίσως η λύση να είναι η επιλογή του μικρότερου κακού ανάμεσα σε μεγαλύτερα. Ίσως η ψυχή εκείνη, όταν αποφασίσει να κατέβει ξανά στον άθλιο κόσμο μας, να διαλέξει ένα πιο υγιές περιβάλλον για να αναπτυχθεί. Ένα καταφύγιο στο οποίο θα είναι επιθυμητή, που θα τη θέλουν και θα την αγαπούν. Είναι όμως και να σου σπάνε τα νεύρα γιατί χιλιάδες γυναίκες προσπαθούν να αποκτήσουν ένα παιδί και δεν μπορούν. Και όσες μπορούν…
Κοιταχτήκαμε ξανά στα μάτια με τους συνεργάτες. Καθένας μας περίμενε ένα «όχι» από τον άλλο για να παγώσει η διαδικασία, να τη στείλουμε αλλού και να φύγει η δύσκολη απόφαση από πάνω μας. Πέρασε ένα ολόκληρο λεπτό σιγής, ακουγόταν μόνο ο χτύπος από το μάτσο τα κλειδιά, που εκείνο το βρώμικο χέρι είχε κάνει κομπολόι. Ήταν ένα «Ναι» που ακούστηκε αντί για το «Όχι» και ήταν από εμένα και για πρώτη φορά μάλιστα που ακούστηκε. Γρήγορα ετοιμάστηκαν τα χαρτιά, οι εξετάσεις και οι διαδικασίες μέσα σε μια γενική παγωμάρα.
Όταν δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να σε καθοδηγήσει, ακούς τη φωνή εκείνη που λέγεται συνείδηση. Μπορεί να ακουστεί σκληρή μια τέτοια άποψη, μια σύνδεση της συνείδησης με κάτι που θεωρείται φόνος από ηθικής πλευράς. Πράξαμε καλά; Πράξαμε άσχημα; Ποιός μπορεί να το πει από την ασφάλεια του καναπέ που διαβάζει αυτό το κείμενο;

About profusion

a man of respect, a man of honour.

Ένα σχόλιο »

  1. Ο/Η silia λέει:

    Πράξατε … καλά … Και … δεν κάθομαι στον καναπέ αυτή τη στιγμή… Σε ένα σκαμπώ μέσα στο Χειρουργείο , κάθομαι … (Βγήκα για κατούρημα , και έρριξα μια ματιά στον υπολογιστή) …
    Καλά κάνατε … Μια μάνα πρέπει να το θέλει , να το λαχταράει το παιδί της , κι ας μη μπορεί να το αναθρέψει …. Δεν είναι τα … ξύγκια στο κορμί της εν λόγω , που δίνουν το ok , για μια έκτρωση … Τα ξύγκια στο μυαλό , είναι που βάζουν υπογραφή και σφραγίδα στο … «ορθώς πράξατε» …
    —————————————-
    Eπέτρεψέ μου να έχω σαφή και αυστηρή και παγιωμένη άποψη επ’ αυτού … 35 (περίπου) συναπτά έτη , ζω μέσα στα χειρουργεία (του τρόμου και της απελπισίας) .
    —————————————
    Καλό Καλοκαίρι , να έχεις .

  2. Ο/Η taburito λέει:

    ας μην έχετε καμία αμφιβολία η φωνή της συνείδησης ήταν που είπε το ναι
    το όχι έπρεπε να το πεί η μάνα με προφύλαξη αποτρέποντας τη σύληψη το οχι έπρεπε να το είχε πεί η ίδια η μάνα της και κατα τη δική της σύληψη

  3. Ο/Η gsid λέει:

    Δηλαδη αμα ήταν όμορφη και σας έλεγε ενα ποιο «βολικό» παραμύθι για την επιθυμητή έκτρωση θα υπηρχαν οι ίδιες ηθικές αναστολές ;
    ή η όποια οδυνηρή απόφαση συμβαδίζει με το παρουσιαστικό και την νοητική κατάσταση της γυναίκας και ισοσταθμίζεται με την αποστολή να ερχονται υγιές μωρά σε υγιές οικογένειες (?????)

    Αν και συμφωνω με την όποια θλίψη μπορεί να προκαλέσει ενα τέτοιο αφύσικο γεγονός ,δυστηχώς η γυναίκα ειναι αυτη που πέρνει την τελική απόφαση και μετά το μετανιώνει …μέχρι την επόμενη φορά

    Κατα την ταπεινή μου άποψη σε αυτην την περίπτωση η έκτρωση ήταν αναγκαία όπως και η ψυχολογική βοήθεια για την αποφυγή περαιτέρω ανεπιθυμητων συλλήψεων και την συνέχιση του ίδιου τραγικού διλήματος (μάλλον όχι για την ίδια )

    …οσο για την συνείδηση ειναι απο χρόνια τσακωμένη με την «άσπρη ποδιά¨»

  4. Ο/Η profusion λέει:

    Καταρχήν, θα σας παρακαλούσα gsid να μη γενικεύετε σε ό,τι αφορά στις σχέσεις της συνείδησης με την άσπρη ποδιά. Δεν αμφιβάλω ότι αναίσθητοι υπάρχουν παντού, σε όλους τους χώρους αλλά οι γενικεύσεις αυτού του είδους αποτελούν μια απλοποίηση μη συμβατή με ολόκληρο τον κόσμο.
    Ηθικές ανατολές υπάρχουν πάντοτε, σε κάθε τέτοια περίπτωση, είτε η γυναίκα είναι όμορφή, είτε άσχημη και η απόφαση, σαφώς και είναι της γυναίκας. Δε νομίζω ότι εξυπηρετεί κάτι ουσιαστικό η προσήλωσή σας στις λεπτομέρειες της διήγησης, οι οποίες δόθηκαν από μέρους μου προκειμένου να καταδειχτεί το γενικό πλαίσιο(κοινωνικό, οικονομικό, υγειονομικό) στο οποίο ζούσε η νεαρή εκείνη, το οποίο, αν μη τι άλλο επιστημονικά τουλάχιστον σχετίζεται με το θέμα των εκτρώσεων.
    Και επίσης, επειδή το ύφος σας το θεωρώ ελαφρώς επιθετικό, ας σημειωθεί πως για μένα προσωπικά το τραγικότερο «παραμύθι» που θα μπορούσα να ακούσω (και έχω ακούσει φυσικά), είναι το «δεν το θέλω». Και επειδή δεν το θέλει, που είναι φυσικά δικαίωμά της, δεν κάνει τίποτε απολύτως προκειμένου να μην αποκτήσει. Αν μη τι άλλο θα γλίτωνε και η ίδια της ταλαιπωρίας.

  5. Ο/Η αλεξια λέει:

    Η αδελφή μου βρισκεται σε τραγικη κατασταση, χωρισε με τον ανδρα της και στην προσπαθεια της να τον ξανακερδισει του ειπε οτι ειναι εγκυος. Εκεινος της ειπε να κανει εκτρωση και θελει αποδεικτικα στοιχεια οτι την εκανε. Δινουν χαρτια μετα την εκτρωση; Εκεινη δεν ειναι εγκυος, πως θα μπορεσει να βρει χαρτια να του δειξει οτι δε του ελεγε ψεματα και να μη πεσει στα ματια του;

  6. Ο/Η profusion λέει:

    Εφόσον έχουν χωρίσει, τίποτα δεν την υποχρεώνει να αποδείξει την εγκυμοσύνη που είχε. Άλλωστε, ακόμα και όταν του είπε πως ήταν έγκυος, εκείνος δεν συγκινήθηκε ιδιαίτερα από ότι μας λες…

  7. Ο/Η Γ λέει:

    αλέξια said Δινουν χαρτια μετα την εκτρωση;

    Κι εγώ λέω, μα.. πώς είναι δυνατόν να είναι αυτό το ερώτημα-απορία της Αλέξια και όχι κάποιο άλλο ερώτημα-απορία..?


    Το γεγονός:
    Η αδελφή μου βρισκεται σε τραγικη κατασταση, χωρισε με τον ανδρα της και στην προσπαθεια της να τον ξανακερδισει του ειπε οτι ειναι εγκυος. Εκεινος της ειπε να κανει εκτρωση και θελει αποδεικτικα στοιχεια οτι την εκανε.

    Η αντιμετώπιση:
    Δινουν χαρτια μετα την εκτρωση; Εκεινη δεν ειναι εγκυος, πως θα μπορεσει να βρει χαρτια να του δειξει οτι δε του ελεγε ψεματα και να μη πεσει στα ματια του;

    Μα πώς είναι δυνατόν η Αλέξια να μην σκέφτηκε αυτά που της είπε ο Profusion;
    Από την αρχή μέχρι το τέλος η Αλέξια παρουσίασε μία αρρωστημένη κατάσταση 3 ατόμων (Αλέξια, αδερφή, πρώην άντρας).
    Αλέξια, είναι αρρωστημένη κατάσταση…

  8. Ο/Η Γ λέει:

    διόρθωση της τελευταίας άνω πρότασης

    Αλέξια, είναι αρρωστημένη η κατάσταση που περιγράφεις..

Σχολιάστε