Δανείζομαι λάθος τίτλο για λάθος κείμενο, προφανώς αλλά εκείνοι που γνωρίζουν ας μου το συγχωρήσουν κι αυτό και άλλα πολλά. Γιατί είναι πολλές ημέρες τώρα, περισσότερες από τέσσερις πάντως που δεν μπορώ να με καταλάβω και περιορίζομαι μόνο στο να επισημαίνω και να καταγράφω τις αντιδράσεις μου σε μια προσπάθεια να τις ερμηνεύσω, σε μια προσπάθεια να βρω το δρόμο μου μέσα σε κόσμο που είναι λες και αλλάζει στιγμή τη στιγμή και μου δείχνει πράγματα που έως τώρα δεν είχα προσέξει ή δεν είχα συνδέσει. Μοιραία, υπάρχουν ανατροπές και εκπλήξεις και είναι πιο πολλά τα γιατί από τα διότι.
Ρώτησα πολλές φορές τι πρέπει να κάνω, τον εαυτό μου που ξέρει καλύτερα αλλά απάντηση δεν ένιωθα να παίρνω. Ή αν μου την έλεγε, μάλλον τα αυτιά μου είναι απαίδευτα ακόμη και δεν μπορούσα να την ακούσω. Τα μάτια μου όμως είναι πιο εξασκημένα και βλέπουν, ακόμη και αν δεν μπορούν πολλές φορές να διακρίνουν το πραγματικό από το μη πραγματικό και το ουσιαστικό από το ανούσιο. Πάντως βλέπουν και κάτι είναι κι αυτό, έστω και αν τόσες μέρες τώρα βλέπουν το όραμα της θλίψης. Από που έρχεται η θλίψη αυτή; Από τα τρίσβαθα της ψυχής. Γιατί έρχεται; Γιατί είναι ζυμωμένος ο κόσμος μαζί της. Γιατί έρχεται σε μένα; Δεν ξέρω. Σε ποιόν απευθύνεται; Σε ολόκληρο τον Κόσμο. Θα φύγει ποτέ; Δεν ξέρω. Θέλω να φύγει; Δεν ξέρω, μοιάζει να είναι ευλογημένη. Διώχνεις ή αρνείσαι κάτι ευλογημένο;
Ερωτήσεις που σαν σμήνος από έντομα βουίζουν μες στο μυαλό σου και σε τρελένουν. Δαπανούν ολόκληρη λες την ενέργειά σου και σε αφήνουν σαν άδειο κέλυφος χωρίς να ξέρεις τι  να κάνεις και πως να αντιδράσεις.
Η απάντηση μου δόθηκε σήμερα, εκεί που δεν το περίμενα. Δεν ξέρω αν είναι η σωστή, δεν ξέρω αν κρύβει παγίδα από πίσω της. Ξέρω όμως πως είναι λες και ολόκληρος Εγώ αυτή θέλω. Και αυτή θα κάνω. Μου εμπιστεύτηκαν σήμερα για λίγα λεπτά στη φύλαξή μου ένα μωρό. Ινδάκι στην καταγωγή, η μητέρα του έπρεπε να μπει στο χειρουργείο για σκωληκοειδίτιδα. Δεν είναι η πρώτη φορά που ασχολούμαι με μωρά, γνωρίζω καλά πως να τα φροντίζω και να επικοινωνώ μαζί τους. Με αυτό όμως το μωρό, κώλωσα. Ένιωσα πως, εφόσον ήταν από την Ινδία, δεν θα γνώριζα τι να κάνω μαζί του και πως να επικοινωνήσουμε. Σκέψη χαζή, το ξέρω αλλά έτσι μου βγήκε και τη δέχτηκα. Το παράτησα, λοιπόν κι εγώ στην καρέκλα δίπλα του το κοιτούσα και με κοιτούσε κι εκείνο απαθές. Σκέφτηκα τότε πως το χάδι δεν πέρασε από τον πύργο της Βαβέλ και ευτυχώς όλοι οι λαοί του Θεού το καταλάβαιναν. Άρχισα τότε να το χαϊδεύω και να του κάνω μασάζ στην πλάτη. Του άρεσε, τριβόταν πάνω στο χέρι μου σαν παιχνιδιάρικο γατί. Ξεθάρρεψα και το χάδι έγινε πιο έντονο, όπως και το παιχνίδι του. Ξεθάρρεψα περισσότερο και τότε, σαν παιδαριώδης σκέψη μου πέρασε από το μυαλό να του μιλήσω για το μόνο πράγμα που έστω και σαν όνομα γνώριζα για την παράδοση του τόπου του: άρχισα να του λέω τα ονόματα θεοτήτων της πίστης του. Ήταν με εντύπωση μεγάλη που όταν πρόφερα το όνομα του Κρίσνα, το μωρό ξετρελενόταν από τη χαρά του. Πρόφερα πολλές θεότητες, όσες ήξερα, άλλαζα τη σειρά αλλά πάντα, στερεότυπα, το μωρό φωτιζόταν ολόκληρο όταν του έλεγα Κρι-σνα. Ίσως είχε κάτι η ακουστική του ονόματος που άρεσε στο μωρό εκείνο αλλά εγώ δεν το απέδωσα εκεί. Το που το απέδωσα, δεν έχει καμιά σημασία. Εκείνο που μετράει είναι πως τη στιγμή ακριβώς εκείνη, η απάντηση μου δόθηκε: απομόνωση, κατά προτίμηση στην έρημο Γκόμπι. Εκεί που μεγάλωσε ο Κρίσνα.

About profusion

a man of respect, a man of honour.

3 responses »

  1. Ο/Η taburito λέει:

    το όραμα της θλίψης βρίσκω υπέροχο αυτό τον τίτλο
    ισως το μικρό να τον έλεγαν Κρίσνα αυτό το σκέφτηκες και να χαιρόταν που άκουγε το όνομά του

  2. Ο/Η profusion λέει:

    Ναι, το ίδιο σκέφτομαι κι εγώ…

  3. Ο/Η Β λέει:

    μου άρεσε το κειμενάκι

Σχολιάστε

