Δεν κόστισε παραπάνω από τριάντα ευρώ κι όμως τα λεφτά δεν τα λυπήθηκα. Δώδεκα ευρώ κόστισε η γλάστρα, από πέντε ευρώ το κάθε λουλούδι και γύρω στα δύο ευρώ τα μερικά γραμμάρια διχόνδρας. Εικοσιεννέα ευρώ είναι μικρό τίμημα για όλη εκείνη τη χαρά που πήρα και συνεχίζω να παίρνω από μια απλή και συνηθισμένη γλάστρα.
Λέρωσα τα χέρια μου με χώματα, εγώ που είμαι σχεδόν υστερικός με το να μη λερώνω τα χέρια μου, γέμισα τον τόπο με τα χώματα και τα νερά που έριξα – πως τα κατάφερα; –  σε ολόκληρη τη βεράντα, έτρεμα σαν το ψάρι μη και ξερριζώσω καμιά ρίζα όπως δεν πρέπει, εγώ που με τόσο σίγουρα χέρια βγάζω μωρά μέσα από την κοιλιά της μάνας τους, μέχρι να τη μεταφέρω στα χέρια μου με κάθε επισημότητα στοι μπαλκόνι έξω από το δωμάτιό μου. Και μετά, σαν τον ψωνισμένο πατέρα που νομίζει πως μόνο το δικό του παιδί είναι αξιοπρόσεκτο, νόμιζα πως  η δική μου γλάστρα είναι η ωραιότερη της γειτονιάς. Σαν τη μητέρα που παινεύει το γιό της που πραγματοποιεί όσα εκείνη δεν κατόρθωσε, μίλησα με περηφάνεια και σχεδόν με έπαρση για τη γλάστρα μου, το πόσο μεγαλώνουν τα λουλούδια της, το πως η διχόνδρα καλύπτει το χώμα σαν ένα πράσινο χαλί και στραβοκοίταξα όσους μου έλεγαν πως και οι ίδιοι έχουν γλάστρες με λουλούδια πανέμορφα. Αν είναι δυνατόν!
Ίσως όλο αυτό να εντάσσεται μέσα στις εκδηλώσεις της υστερίας μου αλλά αν με ρωτούσατε ποιό είναι το πιο ουσιαστικό πράγμα που έχω κάνει εδώ και μήνες, το φύτεμα της γλάστρας μου θα σας απαντούσα ασυζητητί. Και ίσως είναι η απαρχή ενός παλιμπαιδισμού και ενός ανιμισμού αλλά πρώτη εκείνη χαιρετάω όταν φεύγω και όταν έρχομαι. Γιατί τα φυτά – και μη σας κάνει εντύπωση – έχουν πολλά να μας διδάξουν για τη ζωή και εγώ, που τόσο έχω ταλαντευτεί, αποφάσισα να καθίσω σαν άπειρος μαθητής και να ακούσω τι έχουν να μου διηγηθούν…

About profusion

a man of respect, a man of honour.

Σχολιάστε

