anorexia1.jpg

Ναι, η αλήθεια είναι ότι παρά τις προαναφερόμενες γνώσεις μου και την σαφέστατα παθολογική ως προς το φαγητό (αλλά όχι μόνο) συμπεριφορά μου, ποτέ δεν μου περνούσε από το μυαλό ότι ένας άνθρωπος των κυβικών μου θα μπορούσε να πάσχει από νευρική ανορεξία. Γιατί, στο μυαλό μου είχαν εντυπωθεί εικόνες ανορεκτικών που τους μετρούσες τα κόκκαλα και ζύγιζαν διψήφιο αριθμό κιλών. Όμως και όλοι αυτοί από κάπου πρέπει να ξεκινάνε. Κι εγώ από κάπου ξεκίνησα και οδηγήθηκα σε παθολογικές διατροφικές συμπεριφορές και σε σοβαρά διαταραγμένη υγεία. Η εξωτερική μου εμφάνιση, που ποτέ δεν με ικανοποιούσε, έγινε έμμονη ιδέα που με οδήγησε σε ένα γιαούρτι την ημέρα και σε ρουκετοειδείς εμέτους κάθε φορά που νόμιζα ότι είχα φάει παραπάνω. Υποκειμενικό βουλιμικό επεισόδιο ονομάζεται αυτό όπως έμαθα αργότερα, γιατί μόνο εσύ νομίζεις πως έχεις φάει παραπάνω από όσο πρέπει. Ο υπόλοιπος κόσμος βλέπει ότι απλά λιμοκτονείς.
Κάποια στιγμή το πράγμα έφτασε στο απροχώρητο. Η υγεία μου κινδύνευε σοβαρά, ο οργανισμός μου, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να εξοικονομήσει ενέργεια, τροποποίησε το μεταβολισμό του έτσι που να γίνεται όσο το δυνατόν μικρότερη απώλεια ενέργειας. Σιγά σιγά δεν μπορούσα να πάρω τα πόδια μου, οι δραστηριότητές μου περιορίστηκαν ακόμη περισσότερο, άρχισα να πρήζομαι, η ζυγαριά δεν έπεφτε με τίποτα, τα ρούχα δεν μου έκαναν λόγω της κατακράτησης, ξεκίνησα να έχω υπνηλίες και η αιματολογική μου εικόνα διαταράχθηκε. Εγώ, περισσότερο πεισμωμένος, μερικές φορές δήθεν τυχαία ξεχνούσα να φάω ακόμα κι εκείνο το έρημο το γιαούρτι και η οποιαδήποτε σκέψη φαγητού μου έφερνε ναυτία που συχνά κατέληγε σε εμετό. Το επικίνδυνο σε όλα αυτά ήταν ότι έγινε το χατήρι μου και μετά από κάποιο διάστημα η ζυγαριά άρχισε δειλά δειλά να πέφτει. Και ήταν επικίνδυνο αυτό το σημείο διότι, όπως μου εξήγησαν, αυτό θα οδηγούσε σε μια ραγδαία απώλεια κιλών, η οποία θα συμπαρέσυρε λιπώδη αλλά και μυικό ιστό και σύντομα θα προκαλούσε αιματολογικές και λοιπές διαταραχές ενώ εγώ, χαρούμενος που επιτέλους αδυνάτιζα, θα συνέχιζα το ίδιο βιολί. Μόνο που η μουσική δεν θα μου άρεσε καθόλου.
Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια για να κατανοήσω και να αποδεχτώ το τι μου συνέβαινε. Ήταν επιτακτική η ανάγκη του να μην αφήσω τη Σκιά του εαυτού μου να επικρατήσει, έπρεπε να βρω μια ισορροπία και, όποιος το έχει προσπαθήσει αυτό στη ζωή του γενικότερα, ξέρει καλά ότι δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Μερικές λιπομετρήσεις που έγιναν μου έδειξαν ότι ουσιαστικά δεν είχα πρόβλημα λίπους ή παχυσαρκίας. Δεν με τοποθετούσαν καν στην κατηγορία των υπέρβαρων αλλά εκείνων που, για μια σειρά από λόγους, έχουν ένα ιδιαίτερα αυξημένο ποσοστό κατακράτησης στο σώμα τους. Το δικό μου ήταν στο 96%. Μετά, έπρεπε να καταλάβω ότι η ευτυχία μου δεν είναι δυνατό να περνάει μέσα από μια υποκειμενικά όμορφη ή άσχημη εξωτερική εικόνα. Οι περισσότεροι, μάλιστα, έλεγαν ότι ήμουν αρκετά όμορφος και σίγουρα πολύ περισσότερο από όσο νόμιζα και ομολογώ πως αυτό ποτέ δεν μου είχε περάσει από το μυαλό, το κατά τα άλλα μορφωμένο και καλλιεργημένο. Ύστερα, είχα οπωσδήποτε ανάγκη από το να ξεκινήσω να τρέφομαι σωστά. Η ψυχολόγος άλλωστε δεν είχε μασήσει τα λόγια της: είτε τρως σαν άνθρωπος είτε σύντομα ξεκινάει μια ραγδαία απώλεια βάρους με επιδείνωση της υγείας σου, που θα οδηγήσει σε απίσχναση πολύ σύντομα. Το 20% εκείνων που πάσχουν από νευρική ανορεξία πεθαίνουν, ενώ οι υπόλοιποι είτε γίνονται καλά είτε μετατρέπονται στις άθλιες εκείνες εικόνες που βλέπουμε. Η απόφαση ήταν δική μου για το τι έπρεπε να κάνω. Και επέλεξα, καταρχήν, να σκεφτώ πολύ σοβαρά ορισμένα πράγματα.
(συνεχίζεται)

About profusion

a man of respect, a man of honour.

6 responses »

  1. Ο/Η Equilibrium λέει:

    Είμαι σίγουρος ότι επέλεξες τη σωστή για σένα απόφαση..

    Μαγνητίστικα απίστευτα από την πένα σου, και το πώς περνάς σπουδαίες πληροφορίες…

  2. Ο/Η GordonGR λέει:

    Ὁ συγκεκριμένος δὲν πέθανε ὅμως, σωστά; 😉 Αὐτὸ μετράει!

  3. Ο/Η Νάρκισσος λέει:

    Ίσως σου φανεί άσχετο, αλλά δεν πάει ένας χρόνος που έχασα φίλη μου από καρκίνο. Έκτοτε συνειδητοποίησα πόσο εύθραστη είναι η ανθρώπινη ζωή, και πόσο αφόρητα άδικο (απέναντι στον εαυτό μας) είναι το να γινόμαστε αυτοκαταστροφικοί, είτε σε ψυχολογικό είτε σε οργανικό επίπεδο.
    Να προσέχεις την υγεία σου, τα νιάτα σου και την ευτυχία σου. Και σίγουρα η τελευταία δεν καθορίζεται από την ένδειξη μιας ζυγαριάς. 🙂

  4. Ο/Η rea λέει:

    prepi na katalabume kale mu oti eytixia den ine ute to numero pu forame ue i zigaria. eytixia ine pu iparxun anthropoi giro mas ke niazonte gia mas..agapa t

  5. Ο/Η rea λέει:

    prepi na katalabume kale mu oti eytixia den ine ute to numero pou foras ute i zigaria. eytixia ine oyi iparxun atoma giro su pu niazonta gia sena..agapa ton eayto su ke apodeksu ton opos ine ..mporo na se katalabo giati pasxo ke go apto idio problima ke o filos mu o opios na fantastis ine 1.88 ke 65 kila..troi poli ligo ..

  6. Ο/Η profusion λέει:

    Equilibrium, σε ευχαριστώ για τα καλά σου σχόλια.
    Γόρδωνα, δεν πέθανε και δεν πρόκειται και να πεθάνει. Τουλάχιστον όχι από αυτό.
    Νάρκισσε, πέστα! Αυτά πρέπει να ακούγονται τόσο από τον γράφοντα όσο και από τους αναγνώστες. Κι ας τα γνωρίζουν…
    Ρέα, το ότι πάσχεις σημαίνει ότι με καταλαβαίνεις καλύτερα ίσως από όλους. Καλό μας κουράγιο…

Σχολιάστε

