Αλήθεια λέω, σας το ορκίζομαι. Μου φάνηκε πως είδα έναν Άγγελο χθες βράδυ. Ήταν απλά ντυμένος, με ένα τζην και ένα ζιβάγκο μαύρο και καθόταν μόνος του στο μπαρ. Δεν ήταν ούτε ωραίος ούτε άσχημος αλλά είχε κάτι που σε τραβούσε, κάτι όχι σεξουαλικό, όχι ερωτικό, θα το προσδιόριζα περισσότερο ως κάτι το ευγενικό, ένα βλέμμα γεμάτο ευγένεια και κατανόηση.
Ξέρετε, είναι απολύτως συνηθισμένο να βλέπει κανείς ανθρώπους με υπέροχα κορμιά και με πρόσωπα που περιγράφονται ως καυλόφατσες αλλά είναι αρκετά σπάνιο, τουλάχιστον σε εμένα, να δω φυσιογνωμίες που εκπέμπουν ευγένεια. Μερικοί άνθρωποι τις έχουν όμως και από αυτό πηγάζει η όποια ομορφιά τους τόσο που αναρωτιέσαι μήπως δεν είναι καν άνθρωποι. Μήπως είναι Άγγελοι που κυκλοφορούν ανάμεσά μας επιφορτισμένοι με κάποια αποστολή; Γιατί πιστεύω στην ύπαρξη Αγγέλων, όπως πιστεύω και στην ύπαρξη Δαιμόνων, που όμως δεν έχουν τα κέρατα στο κούτελο και τα πόδια τράγου.
Ο Άγγελος (θα τον ονομάζω έτσι εκείνο τον άγνωστο) δεν έδειχνε να αισθάνεται και πολύ άνετα σε εκείνο το χώρο. Δεν κοιτούσε τις κοπέλες σαν ξελιγωμένος, δεν κουνιόταν στο ρυθμό της μουσικής, προσπαθούσε να πιάνει όσο χώρο του χρειαζόταν και δεν τεντωνόταν ούτε και προσπαθούσε να σφίξει τους δικεφάλους του κάθε φορά που έκαμπτε το χέρι του για να πιεί το ποτό του. Κάποιες φορές κοιτούσε, παρατηρούσε κάτι και χαμογελούσε όλος κατανόηση.

14892fallen_angel_deviantid_by_so_close.jpg

Μάλλον τα ίδια πράγματα παρατηρούσαμε γιατί τον έβλεπα να χαμογελάει κοιτάζοντας ό,τι με έκανε και εμένα να χαμογελώ αλλά το δικό μου χαμόγελο ήταν ειρωνείας περισσότερο ενώ το δικό του ήταν μιας κατανόησης όλο ευγένεια. Έτσι δεν είναι και οι Άγγελοι, όμως;
Θυμάμαι κάποτε στο αεροδρόμιο, περίμενα το αεροπλάνο για Θεσσαλονίκη και απολάμβανα τον καφέ μου, όταν το μάτι μου έπεσε επάνω σε μια κοπέλα που βρισκόταν ελαφρώς σε κατάσταση σύγχισης, γυρίζοντας από τραπέζι σε τραπέζι, ρωτώντας κάτι και μετά φεύγοντας γεμάτη απογοήτευση. Κάποια στιγμή ήρθε και στο δικό μου, με ρώτησε εάν μπορούσα να τη βοηθήσω και μόλις δέχτηκα κάθισε μαζί μου περισσότερο από μισή ώρα και μου είπε μια ιστορία, από εκείνες με τις οποίες ασχολείται η Ράνια Θρασκιά και παρόμοιες εκπομπές. Η συμβουλή μου ήταν να αφήσει τον παντρεμένο στην ησυχία του, μιας και δεν μου έκανε πως θα άφηνε τη γυναίκα και τα 5 παιδιά τους για την κοπέλα και να βρει έναν άντρα στην ηλικία της. Δεν ξέρω αν ήταν η καλύτερη συμβουλή που θα μπορούσε να δοθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση και μόνο το γεγονός όμως ότι κάποιος δέχτηκε να την ακούσει, την ανακούφισε τόσο που με ευχαρίστησε λέγοντας «είστε ένας Άγγελος».
Φυσικά δεν σας εκμυστηρεύομαι αυτή την ιστορία για λόγους εγωισμού. Τη θυμήθηκα εξαιτίας εκείνου του τύπου στο μπαρ και επανέφερα στη μνήμη μου πολλά περιστατικά που συνέβησαν και σε εμένα τον ίδιο, κάνοντάς με να αναρωτιέμαι μήπως τελικά όντως υπάρχουν Άγγελοι ανάμεσά μας, έτοιμοι να μας βοηθήσουν, χωρίς ίσως ούτε οι ίδιοι να έχουν επίγνωση του τι είναι. Είναι όλοι εκείνοι που μπορεί έστω και φευγαλέα να περάσουν από τη ζωή μας αλλά να έχουν την παράξενη δύναμη να πάρουν μακριά τους εφιάλτες και τους φόβους μας.
Από την άλλη, ποιός ξέρει, ίσως Άγγελοι να είμαστε όλοι εμείς, όταν περάσουμε μια απαραίτητη διαδικασία κάθαρσης, μέσα από μια σειρά δυσκολιών και θλίψεων…

About profusion

a man of respect, a man of honour.

5 responses »

  1. Ο/Η Νάρκισσος λέει:

    «Κι είναι πια εποχή ν’ αρχίσω να εφευρίσκω τους αγγέλους μου, ξέροντας καλά μετά τόσα και τόσα μαθήματα θρησκευτικών πως οι άγγελοι είναι αυτοί που μας προετοιμάζουν, αθέατοι, μυστικά και σοφά, για τις μέρες του πάθους, του έρωτα, της σιωπής και του θανάτου…»(Γιάννης Ξανθούλης, «Ο Σόουμαν δε θα ‘ρθει απόψε»)

  2. Ο/Η GordonGR λέει:

    Γκέι ἦταν ὁ ἄνθρωπος ποὺ εἶδες, πουλάκι μου. Γι’ αὐτὸ κοιτούσατε τὰ ἴδια πράγματα :Ρ Αὐτὴ τὴ φορά, πάντως, θὰ ρίξω τὸ ἐπίπεδό μου καὶ θὰ ἐπικαλεστῶ Κατερίνα Κοῦκα: «Δὲν ὑπάρχουν ἄγγελοι σοῦ λέω, νόμιζα πὼς εἶχα ἀγκαλιὰ τὸν τελευταῖο…» Δὲν ὑπάρχουν ἄγγελοι οὔτε δαίμονες. Ἐμεῖς ὑπάρχουμε, κι ἡ θέλησίς μας (κι ἡ δύναμίς μας) νὰ χτυπήσουμε τὸ χέρι στὸ τραπέζι καὶ νὰ ποῦμε «Ὄχι· δὲν θὰ καταπιεστῶ ἄλλο. Τί ζητῶ στὴ ζωή μου; αὐτὰ τὰ πέντε πράγματα. Τὰ διεκδικῶ καὶ τὰ παίρνω, τώρα.»

    Καλημέρα.

  3. Ο/Η Ελπίδα λέει:

    Αγγέλους μπορούμε να δούμε κάθε μέρα. Κάθε ώρα και κάθε λεπτό. Εξαρτάται απο εμάς. Το κακό είναι όταν αγγελοποιούμε τους δαίμονες. Εκεί…..κάτι μας λείπει μάλλον!
    Φουρτουνιασμένα φιλιά!

  4. Ο/Η Equilibrium λέει:

    «Ως θεϊκή ή υπερβατική παρουσία η έννοια άγγελος εμφανίζεται για πρώτη φορά στο πρόσωπο του Ερμή, ο οποίος προσφωνείται ως άγγελος της Περσεφόνης από τον Όμηρο»

    Είναι ανάμεσά μας όσο δεν το φανταζόμαστε… Και δίπλα μας ενίοτε..

    By thw way στο νέο μου μπλογκ εδώ ανεβάζω ένα μυθιστόρημα για έναν άγγελο. Κοίτα σύμπτωση!

  5. Ο/Η profusion λέει:

    Νάρκισσε, κοίτα να δεις που θα συμπαθήσω τον Ξανθούλη…
    Gordon, ότι ήταν γκέι είναι δεδομένο. Ωστόσο, λέγοντας ότι κοιτούσαμε τα ίδια πράγματα, δεν αναφερόμουν στα τεκνά! Κακό παιδί, αμέσως εκεί πήγε το μυαλό σου!
    Ελπίδα, τα χιονιασμένα μου φιλιά!
    Equilibrium δεν υπάρχουν συμπτώσεις, υπάρχοπυν συγχρονικότητες…

Σχολιάστε

